2012年2月19日日曜日

食べ過ぎた1日♪I ate too much today♪

☆こんばんは☆
日曜日の夜、切ないですね。
Hola todos! Que tal?

今日は1日中食べ、自転車に乗ってました〜
車道には自転車の人も多かったし(ぴたぴたスーツにかっちょいいバイク)
走ってる人も目につきました。
きっと来週末の東京マラソンのための練習かな。
がんばれ〜
Today I saw many bikers and runners on the street, I think they practice for the next weekend Tokyo Marathon.
GANBARE!


そんなわけで、お昼の話から。
父の従妹(恵さん)と、私の従兄の奥さん(千恵さん)、赤ちゃんとランチ♪
家を出るのが若干遅れ、ぶっ飛ばして丸の内へ滑り込みました。
約20分で清澄白河→丸の内
お店に着いた時には汗だくで、おしぼりで背中を拭かせて頂きました(オヤジ以上)!

お店は千恵さんが取ってくださった土佐料理『ねぼけ』
Today's lunch was "TOSA" food from Kochi. The restaurant is "Neboke" in Marunouchi.
It took about 20 mins from my house by bike.
I was riding the bike so fast, so sweat a lot when I got the restaurant...






土佐と言えばかつおですよね〜
KATSUO sashimi, very famous in Kochi.




Liqueur from Kochi
My drink is Japanese pear liqueur, so tasty!!
まるはりヌーボー、高知の梨のリキュール♪






こちら千恵さんからのサプライズ!
日本での結婚式の写真をアルバムにして頂きました!(4冊も!)
かわいい手のひらサイズの本♪
The gift from Chie-san!
Four photo albums of our wedding party in Tokyo.



いろいろ親戚話や恵さんのフラダンス話や大和君の話や・・・
昔話なども聞けて、とても楽しかったです!
また集まりましょうね♪
今度は男性陣も含め?!



その後夜は月島でもんじゃを母と。
月島もうちから近くて、自転車で15分ほど。
この雰囲気大好きです♡
高層マンションもかなり建っていながら、
やっぱり下町らしさも残っていて。

The evening, I went to Tsukishima, famous for "Monjya".
I had a dinner with my mom.



もんじゃストリート♪
There is "Monjya" street.
A lot of Monjya restaurants!





ママのネイルと指輪の色がマッチ♪
いつもその時のネイルを見せて来て、私の評価を請います。
これは合格。
My mom's nail now.
It matches with her ring color!




千恵さんに頂いたアルバムを早速あげました!
喜んでました〜^^

今日髪の毛をカットしたらしく、アシンメトリーに挑戦。
いい感じ。
私もやりたいな♪

I gave one of the albums to my mom, she was so happy with it!
And she got hair cut today, asymmetry style. So cool! 






もんじゃストリートにあったメロンパン屋さん♥『月島久栄』
メロンパン好きとしては、要チェック魂で買いました!
1日1000個も売れるらしい。
"Melon pan" bakery shop.
Melon pan is one kind of Japanese breads, the outside is like cookie and inside is soft.
I love this bread, so I feel like "Oh I gotta check!" when I found the new bakery shop.





外はかりかりクッキー生地。
中はしっとり弾力が。
これ、合格です。
大きくて160円。

私は中にクリームとか、メロン味とかは好きじゃないので、
こういうシンプルなのが好み♥
外のクッキーを頑張ってると高得点となります。


おぉ〜お腹いっぱい。
食べ過ぎたーやばいです。

でも楽しい日曜日でした♪
皆さんは??

Hmm, I ate too much today...
But it was nice Sunday really!!
How abut you guys??





0 件のコメント:

コメントを投稿